سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سی آر ام در تجاری سازی

تاثیر CRM بر عملیات های تجاری

نرم افزار CRM،  یک نرم افزار سازمانی است که برای ارتباط سازمان با مشتری و مدیریت اطلاعات مشتریان و نیز و پیاده سازی فرایندهای بازاریابی و اتوماسیون ،   خدمات و فروش استفاده میشود .

نیازهای مشتریان

سازمان ها و شرکت های موفق در صدد شناسایی نیازهای مشتریان خود می‌باشند. آنها درباره ی مصرف کننده تحقیق می‌کنند. گروه‌های متفاوت  مشتریان را مورد توجه قرار می‌دهند. شکایت‌های مشتریان را بررسی می‌کنند  و درباره هر محصول یا خدمتی ، اطلاعاتی را جمع آوریمیکنند . این شرکت‌ها  به فروشندگان آموزش می‌دهند تا نیاز های  برآورده نشده مشتریان  را برآورده کنند.

crm فارسی

crm یعنی چه؟

طبق یک ضرب المثل قدیمی ” تقریبا نصف هزینه بازاریابی به هدر می رود ”  و تنها مشکل اینجاست  که هیچ کس نگفته  است که کدام نصفه آن ! مدیر فروشها سعی می کنند حداکثر فروش را با حداقل هزینه داشته باشند.

برنامه های فروش و بازاریابی و روش های زیادی هست که به صورت روزمره از آن ها استفاده می شود، بسیاری از آنها در کتاب ها و مجلات مختلفی  نوشته شده وکارمندان فروش و مدیران  بر اساس آنها بیشترین  سعی خود را برای فروش و بازاریابی محصول یا خدمات خود انجام می دهند. اما  نکته مهم این است که همه ی این روشهای فروش درصورتی که از طریق سیستم (سی ار ام)  انجام شوند البته نتیجه ی بهتری را در کوتاه مدت یا دراز مدت خواهند داشت.پس نرم افزار های سی آر ام بهترین شیوه برای حفاظت و سرمایه گذاری بر روی مشتریان است.

قطعا  مدیران فروش قدیمی تا حدودی  از تحلیلهای پیش بینی  میترسند ، زیرا اگر نتایج این تحلیلها در مثلا دو خط قابل فهم نباشد   این مورد  که چطور این تحلیلها می تواند فروش را  بالا ببرد کمی سخت میشود. . بهترین پاسخ به این نوع از مدیران، ساده کردن فرآیند فروش برای تمرکز بر مواردی که بیشترین پتانسیل برای تبدیل شدن به یک مشتری باارزش  را دارد است. 

سیستم  ارتباط با مشتری crm

وقتی که تنها یک مشتری داشته باشید، چه کاری انجام می‌دهید؟

با پیشرفت تکنولوژی، بیشتر  کسب و کارها   خرید و فروش با میلیون‌ها مصرف کننده هستند. اکنون از خودتان بپرسید  که اگر موفقیتتان فقط به رضایت یک مشتری بستگی داشت،  آنگاه کسب و کارتان چگونه بود ؟ آیا از طریق پیام پیگیری نمیکردید؟ آیا اطلاعات کاربران مهم را نگاه نمیداشتید؟  آیا حاظر بودید کیفیت خدمتتان از حد مطلوب پایین بیاید؟

حقیقت این است که هر مشتری در حقیقت تنها مشتری شماست، آنها این انتظار را  دارند که همانگونه  که تمام موفقیت‌های  کارتان به رضایت آنها بستگی دارد، شما هم  رفتار حرفه‌ای با آنها داشته باشید و بهترین عملکرد را در مراقبت از مشتری داشته باشید. و دئر صورتی که تعداد مشتریان شما به هزاران نفر و یا بیشتر برسد، آنگاه ممکن است ارائه‌ این حد از خدمات برای همه کسانی که با شما کار می‌کنند، مشکل باشد.  اما خوشبختانه،  تکنولوژی پیشرفته‌ای که به کار شما امکان می‌دهد تا بتوانید یکباره میلیون‌ها مشتری را  جذب کند، این امکان را هم به شما می‌دهد که مشتریان خود را بتوانید راضی نگه دارید.

(Customer Relationship Management) یا مدیریت ارتباط با مشتری یک نوع تکنولوژی است که به کسب و کارها ، با هر اندازه‌ای این امکان را می‌دهد تا تمام طلاعات مهم مشتریان را جمع‌آوری، بازیابی و تحلیل کنند.